niedziela, 2 października 2022

Trace

Gra escape od ColorBomb  

gra zapisuje się automatycznie, przy powrocie do gry wciskamy RESUME 

symbol kamery w item robi zdjęcia wskazówek, przeglądamy je w notesie

17 komentarzy:

  1. CUDNA GRA !!!!! dosyć trudna, na kilka godzin gry, prawdziwa przygodówka z zagadkami i logicznymi łamigłówkami. Serdecznie polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. do Dory :
    aby ustawić strzałki by otworzyć szafkę pod zlewem musisz w myślach obrócić dynię w lewo, masz screen

    SZAFKA POD ZLEWEM

    OdpowiedzUsuń
  3. Po przejściu do pokoju:

    - SZAFKA POD PIRAMIDĄ I PLANETAMI

    - w widoku na szybę z labiryntem klikając lupę oglądamy zwierzątko z item (z górnej szuflady biurka), rozkładamy żyrafę i wciskając kolejne nity układamy tak aby dojśc do gwiazdki w labiryncie, wciskamy przycisk i zabieramy część srebrnej płytki

    OKNO Z LABIRYNTEM

    - po połączeniu srebrnych płytek podpowiedź do mechanizmu za obrazem z wieżą

    MECHANIZM ZA OBRAZEM Z WIEŻĄ

    - na ścianie nad akwarium kolejność wciskania czerwonych przycisków w pokoju:
    akwarium
    wentylator
    komputer
    szafka pod piramidą
    ludzik w mechanizmie za obrazem
    pudełko na stoliku

    KOLEJNOŚĆ WCISKANIA CZERWONYCH PRZYCISKÓW W POKOJU

    OdpowiedzUsuń
  4. Z pudełka nożyk i klucz

    - klucz do drzwi na taras. Na końcu tarasu przy fortepianie okno z labiryntem, ponownie układamy żyrafę

    OKNO Z LABIRYNTEM NA TARASIE

    - zaglądamy przez okrągłe okno na tarasie, to 1 pomieszczenie, widzimy układ kwiatów

    KWIATY NA TARASIE

    OdpowiedzUsuń
  5. - po włożeniu baterii strzałka w urządzeniu i sercu na suficie, w zależności jak obrócimy czerwone serce będziemy mieli właściwy kierunek do układanki pod wykładziną pod stolikiem, (wykładzine przecinamy nożem)

    PUDEŁKO Z SERCAMI

    - PUZZLE NA TARASIE

    - po przecięciu nożem kanapy jak na puzzlach zielony klucz

    OdpowiedzUsuń
  6. - niebieska książka + zielony klucz oglądany w widoku po biurkiem to kod do komputera (zębatka)

    - ZĘBATKA - KOD DO KOMPUTERA

    Wkładamy batyskaf do akwarium, w kompie wciskamy lewy przycisk z batyskafem, płyniemy do wieży i widzimy cyfry - to kod do wejścia z kratą, do skrzyni brakuje ramienia

    KOD DO KRATY

    OdpowiedzUsuń
  7. Wciskamy w komputerze prawy przycisk z robotem, rozglądamy się po nowym pomieszczeniu i patrzymy do góry, jest podpowiedź do klikania szuflad , zabieramy magnes, którym wyciągamy gwiazdkę z tuby pod stolikiem

    SZUFLADY


    układamy 8 gwiazdek w kolorowe pola układanki w taki sposób aby w żadnej kolumnie i rzędzie gwiazdki się nie powtarzały i jak wciśniemy przycisk to będą zapalać się pola z kolejnymi kolorami aż do końca

    UKŁADANKA W DRZWIACH Z KRATĄ

    OdpowiedzUsuń
  8. Na piętrze wieży zabieramy robota, w zielonej książce podpowiedź aby zawiesić go na linie, idziemy na taras i zawieszamy robota na latawcu (między drzwiami a krzesłem). W kompie wciskamy przycisk z robotem, wspinamy się po linie, oglądamy na boki i widzimy most a na nim symbole - to podpowiedź do pulpitu na górze wieży

    HASŁO DO PULPITU NA GÓRZE WIEŻY


    - Schodząc schodami z wieży oglądamy okrągłe okno i robimy zoom, widzimy napis CABBAGE FACED, to podpowiedź do klikania klawiszy w fortepianie na tarasie

    FORTEPIAN NA TARASIE

    Zabieramy ramię.

    OdpowiedzUsuń
  9. - Zgodnie z podpowiedzią w zielonej książce wyjmujemy batyskaf z akwarium, zakładamy ramię, wkładamy ponownie do akwarium, komputerem sterujemy batyskafem do wieży i otwieramy skrzynię. Widzimy napis "i did deeds" (to lustrzane odbicie kodu cyfrowego naprzeciwko). To kod do szuflady stolika w wieży na lewo od wejścia.

    KOD LITEROWY W STOLIKU Z KWIATAMI W LEWEJ CZĘŚCI WIEŻY

    OdpowiedzUsuń
  10. - Oglądamy symbole nad stolikiem. Podobny mechanizm widać było za obrazem w pokoju. Wracamy tam i patrzymy jak symbole ustawione są w KOLUMNIE OD GÓRY. Zapamiętujemy. Wracamy do wieży i liczymy który od góry symbol jest w suwaku, są to kolejno symbole 5, 4, 2, 3, 6. Ustawiamy więc takie jakie były na tych pozycjach w kolumnie za obrazem. Zabieramy czerwonego smoka i kluczyk.

    SYMBOLE NAD STOLIKIEM Z KWIATAMI NA DOLE WIEŻY

    OdpowiedzUsuń
  11. - Kluczykiem otwieramy parasol na tarasie (przy stoliku z puzzlami), w cieniu na fotelu pojawił się napis i symbol kapelusza. To podpowiedź do komnaty na dole wieży.
    Od wewnętrznej strony drzwi zaznaczamy kropki aby utworzyły kształt tego kapelusza

    DRZWI W KOMNACIE NA DOLE WIEŻY

    Zgodnie z napisem oczy widzą w ciemności klikamy na żarówki na suficie tak aby wszystkie zgasły, np. tak:

    ŻARÓWKI W WIEŻY


    OdpowiedzUsuń
  12. 4 figurki ustawiamy tak aby pasowały do krzyżujących się symboli:
    ogień i skrzydła = czerwony smok
    ząb i skrzydła = wampir
    ogień, ząb i skrzydła = fioletowy smok

    FIGURKI NA STOLE W WIEŻY

    OdpowiedzUsuń
  13. - śrubokrętem z wieży odkręcamy płytkę z napisem password w pokoju pod półką z wentylatorem, mamy kod do komputera do wieży

    KOD DO WIEŻY W KOMPUTERZE

    OdpowiedzUsuń
  14. - Gramy w gierkę matematyczną aby dowiedzieć się znaczenia symboli do szafki pod akwarium

    SZAFKA POD AKWARIUM

    Po naciśnięciu przycisku otwieramy szafkę i oglądamy książkę, na końcu widzimy datę 2793 . Na stole ustawią się planety.

    PANEL Z DATĄ NA GÓRZE WIEŻY


    - W piramidzie w pokoju ustawiamy kolory wg ustawień na stole

    KOLORY W PIRAMIDZIE

    ze szczytu piramidy zabieramy klucz

    OdpowiedzUsuń
  15. - Kluczem z piramidy otwieramy drzwi obok okna z labiryntem, wróciliśmy do pierwszego pomieszczenia.
    Kluczem z figurami otwieramy kłódkę, otwieramy właz i wychodzimy .

    KONIEC!

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniala gra. Anet, prosze o wiecej takich gier.

    OdpowiedzUsuń

Witam
Zapraszam do komentowania :)
Pozdrawiam serdecznie.