- koło szafy podpowiedź, oglądamy cele w korytarzu: - w celi księżniczki w zbliżeniu regału podpowiedź do zielono-czerwonego węża - w celi z puszką urządzenie na ziemi
- kolory z czerwono zielonego węża układamy w pudełku z przyciskami w biurku naszej celi = śrubokręt
- podpowiedź do skrzyni pod oknem na korytarzu koło szafy
czarne kółeczko na GÓRZE podpowiada że skręcamy strzałkę o 90 stopni PRZECIWNIE DO RUCHU ZEGARA, czarne kółeczko na na DOLE podpowiada że skręcamy strzałkę o 90 stopni ZGODNIE ZE WSKAZÓWKAMI ZEGARA strzałka bez kółeczka pozostaje bez zmian Ze skrzyni moneta
- nasionka dla piskląt za oknem po lewej stronie (potrzeba 5) jedno z nasionek jest w butelce, która stoi na murze po lewej stronie gdy wyjdziemy na zewnątrz
- monetę kładziemy na tarczę nad biurkiem i kręcimy aż utworzą się słowa MIDDLE CABINET, strzałka wskazuje liczbę 345 to kod do regału
Zegar to wskazówka do ustawienia cyfr w szafie na korytarzu, wciskamy przycisk zegara i obserwujemy wskazówki. Na starcie CZARNA = 0, NIEBIESKA = 2,
czarna wskazówka przeskakuje o 3 pola żółta wskazówka przeskakuje o 1 pole, czyli 3 razy wolniej niż czarna zielona wskazówka przeskakuje o 1,5 pola czyli 2 razy wolniej niż czarna niebieska wskazówka też przeskakuje o 3 pola, ale na starcie była o 2 większa niż czarna
W szafie mamy czarne 36, pozostałe pola ustawiamy ręcznie z klawiatury: żółta: 36/3 = 12 (bo rusza się 3 razy wolniej niż czarna) niebieska 36+2 = 38 (bo rusza się tak samo jak czarna ale na starcie była o 2 większa) zielona 36 /2 = 18 (bo rusza się 2 razy wolniej niż czarna)
- w piwnicy podpowiedzią do koła z kolorami są kwiaty na podlanym drzewku. Jednocześnie pamiętajmy o podpowiedzi z kartki na podłodze koło szafy 1) Strzałka na kole wskazuje kierunek od koloru białego do koloru czerwonego, patrzymy gdzie ten kolor jest na drzewie i tak klikamy punkty aby do tego miejsca dojść, gdy ścieżka jest prawidłowa strzałka zmienia ustawienie 2) teraz strzałka z kropką na górze, czyli wg podpowiedzi skręcamy strzałkę o 90 stopni PRZECIWNIE DO RUCHU ZEGARA, czyli w górę od koloru niebieskiego do pomarańczowego 3) teraz strzałka z kropką na dole, czyli wg podpowiedzi skręcamy strzałkę o 90 stopni ZGODNIE ZE WSKAZÓWKAMI ZEGARA, czyli w prawo od koloru zielonego do żółtego 4) teraz strzałka z dwiema kropkami, które wzajemnie się negują , czyli w górę od przekątnej od koloru czarnego do fioletowego
- Kabel podłączamy do urządzenia w item (tego znalezionego przy puszce), wkładamy to do puszki w celi i dostajemy zieloną rybę
- W piwnicy pod menzurką z czerwonym płynem jest kolejny obrazek kolorowego węża, to kolejna podpowiedź do pudełka z przyciskami w biurku w naszej celi, zabieramy czarny klucz
- kluczem otwieramy kłódkę kotła, wg podpowiedzi w książce wkładamy czerwoną książkę z item do kotła i zabieramy niebieską książkę Alchemy W nowej książce podpowiedź do przyrządzenia mikstury oraz nowa podpowiedź do figur na półce regału w celi: obserwator patrząc od wieży do choinki nie widzi koła i kwadratu, zamiast nich widzi 2 kreski, które zlały się w jedną, pozostałe figury widzi, czyli kreska, owal, gwiazda, kreska, prostokąt.
Figury ustawiamy z perspektywy obserwatora na wieży nie naszej !!! On widzi kreska, owal, gwiazda, kreska, prostokąt (my widzimy kwadrat, kreska, kreska, koło, kreska)
po przyciśnięciu przycisku zabieramy kapelusz z cyframi
- Kapelusz nakładamy na rysunek gęsi na drzwiach wyjściowych. W piwnicy na tablicy Mendelejewa widzimy napis goose + egg . Dodajemy więc do siebie wyniki z gęsi (6+4+3= 13) i jajka (5x9x7= 315). Wynik 328 ustawiamy w urządzeniu na biurku w piwnicy Przyciski mają lewą i prawą stronę! zabieramy niebieski klucz i różdżkę
- Zgodnie z przepisem w książce grzyb, rybę i kulkę wrzucamy do kolby w piwnicy, klikamy świeczkę, robimy miksturę, którą wlewamy do miski obok. Zabieramy kota.
Kot + strażnik na dworze = klucz do wszystkich cel
- podpowiedź do pudełka w szafce na śruby (klucz francuski na pionowej listwie drabinki) po poduszką górnego łóżka
OdpowiedzUsuńSZAFKA W BIURKU
- zawieszkę z pudełka nakładamy na ludzika jajko z boku regału, wynik mnożenia to podpowiedź do szuflady biurka = naderwana kartka
SZUFLADA Z NAPISEM EGG
- po odwróceniu globusa podpowiedź do figur na półce regału
FIGURY NA PÓŁCE
- w książce podpowiedź do klikania przycisków gwiazdy znalezionej z figur = z tyłu gwiazdy druga naderwana kartka
KOLOROWA GWIAZDA
- naderwane kartki łączymy ze sobą, znajdujemy pod oknem wskazane miejsce i zabieramy żółty klucz
WSKAZÓWKA DO MIEJSCA POD OKNEM
- po ułożeniu układanki w żółtej szufladzie lotka, którą rzucamy w balon pod sufitem = klucz do drzwi
UKŁADANKA W ŻÓŁTEJ SZUFLADZIE
- koło szafy podpowiedź, oglądamy cele w korytarzu:
OdpowiedzUsuń- w celi księżniczki w zbliżeniu regału podpowiedź do zielono-czerwonego węża
- w celi z puszką urządzenie na ziemi
- kolory z czerwono zielonego węża układamy w pudełku z przyciskami w biurku naszej celi = śrubokręt
PUDEŁKO Z PRZYCISKAMI W BIURKU
- śrubokręt na obraz koło łóżka, podpowiedź do ustawienia anten radia w książce, antenę ustawiamy przyciskiem w jej kolorze = różowy klucz
RADIO ZA OBRAZEM
- po ułożeniu układanki w różowej szufladzie nasionko
RÓŻOWA SZUFLADA
- podpowiedź do skrzyni pod oknem na korytarzu koło szafy
OdpowiedzUsuńczarne kółeczko na GÓRZE podpowiada że skręcamy strzałkę o 90 stopni PRZECIWNIE DO RUCHU ZEGARA,
czarne kółeczko na na DOLE podpowiada że skręcamy strzałkę o 90 stopni ZGODNIE ZE WSKAZÓWKAMI ZEGARA
strzałka bez kółeczka pozostaje bez zmian
Ze skrzyni moneta
SKRZYNIA POD OKNEM
- nasionka dla piskląt za oknem po lewej stronie (potrzeba 5)
OdpowiedzUsuńjedno z nasionek jest w butelce, która stoi na murze po lewej stronie gdy wyjdziemy na zewnątrz
- monetę kładziemy na tarczę nad biurkiem i kręcimy aż utworzą się słowa MIDDLE CABINET, strzałka wskazuje liczbę 345 to kod do regału
KOD DO REGAŁU Z MONETY
- pustą butelkę napełniamy wodą z miski w regale i podlewamy drzewko koło globusa, zabieramy nasionko
- po nakarmieniu nasionkami 5 piskląt klucz do zegara nad wejściem do naszej celi
Zegar to wskazówka do ustawienia cyfr w szafie na korytarzu, wciskamy przycisk zegara i obserwujemy wskazówki. Na starcie CZARNA = 0, NIEBIESKA = 2,
OdpowiedzUsuńczarna wskazówka przeskakuje o 3 pola
żółta wskazówka przeskakuje o 1 pole, czyli 3 razy wolniej niż czarna
zielona wskazówka przeskakuje o 1,5 pola czyli 2 razy wolniej niż czarna
niebieska wskazówka też przeskakuje o 3 pola, ale na starcie była o 2 większa niż czarna
W szafie mamy czarne 36, pozostałe pola ustawiamy ręcznie z klawiatury:
żółta: 36/3 = 12 (bo rusza się 3 razy wolniej niż czarna)
niebieska 36+2 = 38 (bo rusza się tak samo jak czarna ale na starcie była o 2 większa)
zielona 36 /2 = 18 (bo rusza się 2 razy wolniej niż czarna)
SZAFA
Super gra ale później bez opisu nie dałem rady
OdpowiedzUsuńpiszę kolejne podpowiedzi, gra się automatycznie zapisuje więc zapraszam do gry
Usuń- w piwnicy podpowiedzią do koła z kolorami są kwiaty na podlanym drzewku. Jednocześnie pamiętajmy o podpowiedzi z kartki na podłodze koło szafy
OdpowiedzUsuń1) Strzałka na kole wskazuje kierunek od koloru białego do koloru czerwonego, patrzymy gdzie ten kolor jest na drzewie i tak klikamy punkty aby do tego miejsca dojść, gdy ścieżka jest prawidłowa strzałka zmienia ustawienie
2) teraz strzałka z kropką na górze, czyli wg podpowiedzi skręcamy strzałkę o 90 stopni PRZECIWNIE DO RUCHU ZEGARA, czyli w górę od koloru niebieskiego do pomarańczowego
3) teraz strzałka z kropką na dole, czyli wg podpowiedzi skręcamy strzałkę o 90 stopni ZGODNIE ZE WSKAZÓWKAMI ZEGARA, czyli w prawo od koloru zielonego do żółtego
4) teraz strzałka z dwiema kropkami, które wzajemnie się negują , czyli w górę od przekątnej od koloru czarnego do fioletowego
TARCZA Z KOLORAMI W PIWNICY
zabieramy kabel
- Kabel podłączamy do urządzenia w item (tego znalezionego przy puszce), wkładamy to do puszki w celi i dostajemy zieloną rybę
- W piwnicy pod menzurką z czerwonym płynem jest kolejny obrazek kolorowego węża, to kolejna podpowiedź do pudełka z przyciskami w biurku w naszej celi, zabieramy czarny klucz
PUDEŁKO Z PRZYCISKAMI W BIURKU
- kluczem otwieramy kłódkę kotła, wg podpowiedzi w książce wkładamy czerwoną książkę z item do kotła i zabieramy niebieską książkę Alchemy
OdpowiedzUsuńW nowej książce podpowiedź do przyrządzenia mikstury oraz nowa podpowiedź do figur na półce regału w celi: obserwator patrząc od wieży do choinki nie widzi koła i kwadratu, zamiast nich widzi 2 kreski, które zlały się w jedną, pozostałe figury widzi, czyli kreska, owal, gwiazda, kreska, prostokąt.
Figury ustawiamy z perspektywy obserwatora na wieży nie naszej !!! On widzi kreska, owal, gwiazda, kreska, prostokąt (my widzimy kwadrat, kreska, kreska, koło, kreska)
FIGURY NA PÓŁCE
po przyciśnięciu przycisku zabieramy kapelusz z cyframi
- Kapelusz nakładamy na rysunek gęsi na drzwiach wyjściowych.
W piwnicy na tablicy Mendelejewa widzimy napis goose + egg . Dodajemy więc do siebie wyniki z gęsi (6+4+3= 13) i jajka (5x9x7= 315). Wynik 328 ustawiamy w urządzeniu na biurku w piwnicy
Przyciski mają lewą i prawą stronę! zabieramy niebieski klucz i różdżkę
URZĄDZENIE Z PRZYCISKAMI W PIWNICY
- różdżkę dajemy czarodziejce w celi = grzyb
- Po ułożeniu układanki w niebieskiej szufladzie złożona luneta
OdpowiedzUsuńNIEBIESKA SZUFLADA
Lunetę rozkładamy w ręce klikając fragmenty obudowy zgodnie z okrągłym oknem
LUNETA
lunetę dajemy księżniczce za oknem = kulka
- Zgodnie z przepisem w książce grzyb, rybę i kulkę wrzucamy do kolby w piwnicy, klikamy świeczkę, robimy miksturę, którą wlewamy do miski obok.
Zabieramy kota.
Kot + strażnik na dworze = klucz do wszystkich cel
SUPER GRA !!!
OdpowiedzUsuńI to jest właśnie dobra gra , dzięki
OdpowiedzUsuń