piątek, 1 grudnia 2023

Escape from Castle Claymount

Gra escape od ColorBomb
 
 Gra autora rewelacyjnej gry Trace
 
 gra zapisuje się automatyczniesymbol kamery w item robi zdjęcia wskazówek, przeglądamy je w notatniku
 

12 komentarzy:

  1. - podpowiedź do pudełka w szafce na śruby (klucz francuski na pionowej listwie drabinki) po poduszką górnego łóżka

    SZAFKA W BIURKU

    - zawieszkę z pudełka nakładamy na ludzika jajko z boku regału, wynik mnożenia to podpowiedź do szuflady biurka = naderwana kartka

    SZUFLADA Z NAPISEM EGG

    - po odwróceniu globusa podpowiedź do figur na półce regału

    FIGURY NA PÓŁCE

    - w książce podpowiedź do klikania przycisków gwiazdy znalezionej z figur = z tyłu gwiazdy druga naderwana kartka

    KOLOROWA GWIAZDA

    - naderwane kartki łączymy ze sobą, znajdujemy pod oknem wskazane miejsce i zabieramy żółty klucz

    WSKAZÓWKA DO MIEJSCA POD OKNEM

    - po ułożeniu układanki w żółtej szufladzie lotka, którą rzucamy w balon pod sufitem = klucz do drzwi

    UKŁADANKA W ŻÓŁTEJ SZUFLADZIE

    OdpowiedzUsuń
  2. - koło szafy podpowiedź, oglądamy cele w korytarzu:
    - w celi księżniczki w zbliżeniu regału podpowiedź do zielono-czerwonego węża
    - w celi z puszką urządzenie na ziemi

    - kolory z czerwono zielonego węża układamy w pudełku z przyciskami w biurku naszej celi = śrubokręt

    PUDEŁKO Z PRZYCISKAMI W BIURKU

    - śrubokręt na obraz koło łóżka, podpowiedź do ustawienia anten radia w książce, antenę ustawiamy przyciskiem w jej kolorze = różowy klucz

    RADIO ZA OBRAZEM

    - po ułożeniu układanki w różowej szufladzie nasionko

    RÓŻOWA SZUFLADA

    OdpowiedzUsuń
  3. - podpowiedź do skrzyni pod oknem na korytarzu koło szafy

    czarne kółeczko na GÓRZE podpowiada że skręcamy strzałkę o 90 stopni PRZECIWNIE DO RUCHU ZEGARA,
    czarne kółeczko na na DOLE podpowiada że skręcamy strzałkę o 90 stopni ZGODNIE ZE WSKAZÓWKAMI ZEGARA
    strzałka bez kółeczka pozostaje bez zmian

    Ze skrzyni moneta

    SKRZYNIA POD OKNEM

    OdpowiedzUsuń
  4. - nasionka dla piskląt za oknem po lewej stronie (potrzeba 5)
    jedno z nasionek jest w butelce, która stoi na murze po lewej stronie gdy wyjdziemy na zewnątrz

    - monetę kładziemy na tarczę nad biurkiem i kręcimy aż utworzą się słowa MIDDLE CABINET, strzałka wskazuje liczbę 345 to kod do regału

    KOD DO REGAŁU Z MONETY

    - pustą butelkę napełniamy wodą z miski w regale i podlewamy drzewko koło globusa, zabieramy nasionko

    - po nakarmieniu nasionkami 5 piskląt klucz do zegara nad wejściem do naszej celi

    OdpowiedzUsuń
  5. Zegar to wskazówka do ustawienia cyfr w szafie na korytarzu, wciskamy przycisk zegara i obserwujemy wskazówki. Na starcie CZARNA = 0, NIEBIESKA = 2,

    czarna wskazówka przeskakuje o 3 pola
    żółta wskazówka przeskakuje o 1 pole, czyli 3 razy wolniej niż czarna
    zielona wskazówka przeskakuje o 1,5 pola czyli 2 razy wolniej niż czarna
    niebieska wskazówka też przeskakuje o 3 pola, ale na starcie była o 2 większa niż czarna

    W szafie mamy czarne 36, pozostałe pola ustawiamy ręcznie z klawiatury:
    żółta: 36/3 = 12 (bo rusza się 3 razy wolniej niż czarna)
    niebieska 36+2 = 38 (bo rusza się tak samo jak czarna ale na starcie była o 2 większa)
    zielona 36 /2 = 18 (bo rusza się 2 razy wolniej niż czarna)

    SZAFA

    OdpowiedzUsuń
  6. Super gra ale później bez opisu nie dałem rady

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. piszę kolejne podpowiedzi, gra się automatycznie zapisuje więc zapraszam do gry

      Usuń
  7. - w piwnicy podpowiedzią do koła z kolorami są kwiaty na podlanym drzewku. Jednocześnie pamiętajmy o podpowiedzi z kartki na podłodze koło szafy
    1) Strzałka na kole wskazuje kierunek od koloru białego do koloru czerwonego, patrzymy gdzie ten kolor jest na drzewie i tak klikamy punkty aby do tego miejsca dojść, gdy ścieżka jest prawidłowa strzałka zmienia ustawienie
    2) teraz strzałka z kropką na górze, czyli wg podpowiedzi skręcamy strzałkę o 90 stopni PRZECIWNIE DO RUCHU ZEGARA, czyli w górę od koloru niebieskiego do pomarańczowego
    3) teraz strzałka z kropką na dole, czyli wg podpowiedzi skręcamy strzałkę o 90 stopni ZGODNIE ZE WSKAZÓWKAMI ZEGARA, czyli w prawo od koloru zielonego do żółtego
    4) teraz strzałka z dwiema kropkami, które wzajemnie się negują , czyli w górę od przekątnej od koloru czarnego do fioletowego

    TARCZA Z KOLORAMI W PIWNICY

    zabieramy kabel

    - Kabel podłączamy do urządzenia w item (tego znalezionego przy puszce), wkładamy to do puszki w celi i dostajemy zieloną rybę

    - W piwnicy pod menzurką z czerwonym płynem jest kolejny obrazek kolorowego węża, to kolejna podpowiedź do pudełka z przyciskami w biurku w naszej celi, zabieramy czarny klucz

    PUDEŁKO Z PRZYCISKAMI W BIURKU

    OdpowiedzUsuń
  8. - kluczem otwieramy kłódkę kotła, wg podpowiedzi w książce wkładamy czerwoną książkę z item do kotła i zabieramy niebieską książkę Alchemy
    W nowej książce podpowiedź do przyrządzenia mikstury oraz nowa podpowiedź do figur na półce regału w celi: obserwator patrząc od wieży do choinki nie widzi koła i kwadratu, zamiast nich widzi 2 kreski, które zlały się w jedną, pozostałe figury widzi, czyli kreska, owal, gwiazda, kreska, prostokąt.

    Figury ustawiamy z perspektywy obserwatora na wieży nie naszej !!! On widzi kreska, owal, gwiazda, kreska, prostokąt (my widzimy kwadrat, kreska, kreska, koło, kreska)

    FIGURY NA PÓŁCE

    po przyciśnięciu przycisku zabieramy kapelusz z cyframi


    - Kapelusz nakładamy na rysunek gęsi na drzwiach wyjściowych.
    W piwnicy na tablicy Mendelejewa widzimy napis goose + egg . Dodajemy więc do siebie wyniki z gęsi (6+4+3= 13) i jajka (5x9x7= 315). Wynik 328 ustawiamy w urządzeniu na biurku w piwnicy
    Przyciski mają lewą i prawą stronę! zabieramy niebieski klucz i różdżkę

    URZĄDZENIE Z PRZYCISKAMI W PIWNICY

    - różdżkę dajemy czarodziejce w celi = grzyb

    OdpowiedzUsuń
  9. - Po ułożeniu układanki w niebieskiej szufladzie złożona luneta

    NIEBIESKA SZUFLADA

    Lunetę rozkładamy w ręce klikając fragmenty obudowy zgodnie z okrągłym oknem

    LUNETA

    lunetę dajemy księżniczce za oknem = kulka

    - Zgodnie z przepisem w książce grzyb, rybę i kulkę wrzucamy do kolby w piwnicy, klikamy świeczkę, robimy miksturę, którą wlewamy do miski obok.
    Zabieramy kota.

    Kot + strażnik na dworze = klucz do wszystkich cel

    OdpowiedzUsuń
  10. I to jest właśnie dobra gra , dzięki

    OdpowiedzUsuń

Witam
Zapraszam do komentowania :)
Pozdrawiam serdecznie.