Gra przygodowa stworzona przez BadCube dla CrazyGames
Aby móc kontynuować grę przy następnym otwarciu gry należy ZACZĄĆ GRAĆ JAKO ZALOGOWANY np. przez google
logujemy się w trakcie ładowania gry, na dole okienka z grą jest klawisz LOGIN NOW przy napisie Don't lose your progress
- wkładamy 2 elementy do skrzynki elektrycznej i ustawiamy strzałki tak aby popłynął prąd
OdpowiedzUsuń- klucz do kłódki ze skrzynki pod ławką (kod to numer domu w pamiętniku i szyldzie)
- z kosza klucz do skrzynki pocztowej (potrzebne rękawiczki)
- po ułożeniu puzzli na kartce wiadomość o podróżach do Włoch, Belgii, Francji. Flagi tych państw to podpowiedź do ułożenia kolorów w czaszce w skrzyni = klucz do furtki
zielony- biały-czerwony, czarny-żółty-czerwony, niebieski-biały-czerwony
- pod oknem domu w koszu z paprotką układamy puzzle = wtyczka
PUZZLE
- na górnej ramie okna notatka o trójkątach oraz zaklinowany śrubokręt
- na werandzie w pojemniku schemat werandy , w szafce spray i niebieska kula
OdpowiedzUsuń- na boku skrzyni na podłodze werandy wciskamy przyciski tak aby wszystkie pola były zielone, ze skrzyni łopatka
- łopatką kopiemy w skrzyni z piachem pod domem = szczypce, wyciągamy nimi cegłę między kamieniami koło kosza z puzzlami pod ścianą domu = zębatka
- w kuble przy drabinie hak, pod kubłem kartka z biało-niebieskimi kwadratami
- zabieramy cegłę
OdpowiedzUsuń- wchodzimy po drabinie do skrzynki z trójkątem, podpowiedzią do kodu jest kartka z 3 trójkątami, w każdym z nich liczymy wszystkie możliwe trójkąty: 1) duży + 2 połówki = 3 itd
kod to 3, 8 16
SKRZYNKA Z TRÓJKĄTEM NA GÓRZE DRABINY
zabieramy linę
- łączymy linę z hakiem i zabieramy taśmę zza furtki koło drabiny
- na podłodze werandy przy górnym filarze ucięty kabel, dokładamy wtyczkę i sklejamy taśmą, naprawiony kabel przeciągamy z item do lewego gniazda
Podpowiedzią do ekspresu do kawy jest kartka z biało-niebieskimi przyciskami. W ekspresie ustawiamy przyciski od lewej :
1 zamknięty, 2 i 4 jedno wciśnięcie, 3 i 5 dwa wciśnięcia, na koniec czerwony przycisk push, zabieramy zębatkę
EKSPRES DO KAWY
- ustawiamy zębatki w furtce i wychodzimy do ogrodu
OdpowiedzUsuńFURTKA Z ZĘBATKAMI
- zabieramy czerwoną kulę z kratki pod dachem, koło z kolorowymi przyciskami, żółty trójkąt
- wkładamy cegłę w miejscu gdzie widać 1 kg, do układanki dodajemy 2 czerwone i 1 zieloną kulę z item
Posiłkując się podpowiedzią w pamiętniku ustalamy, że zielone liczby są dodatnie, czerwone ujemne. Przesuwamy kulki tak aby powstały nam równania z wynikami z pamiętnika
4-5 + 10 = 9
-10 -2 +28 = 16
15 + 2 - 12 = 5
-6 + 16 - 3 = 7
CZERWONE I ZIELONE KULE
zabieramy pokrętło
- Pokrętło wkładamy do rury z lewej strony fontanny na werandzie, zabieramy klucz do drzwi koło drabiny
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuń- w holu zabieramy lustro
OdpowiedzUsuń- z tyłu posągu podpowiedź do diamentu, z szuflad regału lejek i pięciokąt, z kwiatka na regale baterię, z góry wieszaka kółko z obrazkiem, z szuflady komody latarkę
- zasuwkę szafki psikamy sprayem i zabieramy kwadrat
- z pudła na komodzie zabieramy gwiazdę
- wracamy do ogrodu. W pudełku koło studni ustawiamy strzałki zgodnie z podpowiedzią na posągu. DIAMENT JEST UŁOŻONY W DÓŁ! i to jest pozycja wyjściowa. Strzałki przepisujemy jak lecą, w miejsce diamentu klikamy strzałki zakręcone
PUDEŁKO Z DIAMENTEM
zabieramy baterię
- latarkę łączymy w item z 2 bateriami
ciąg dalszy jutro :)
OdpowiedzUsuń- z kieszeni ubrania w holu zabieramy kluczyk
OdpowiedzUsuń- wyjmujemy jeden z bolców wieszaka i zabieramy kartkę z godzinami
- w holu wkładamy brakujące koło z kolorowymi figurami i ustawiamy je tak aby zgadzał się kształt i kolor figury na górze i w poziomie. Zawieramy kij
KOŁA Z KOLOROWYMI FIGURAMI W HOLU
- kijem przesuwamy blaszkę we włazie nad drabiną i wchodzimy na poddasze
- Na poddaszu otwieramy kratkę wentylacyjną nad skrzynią i zostawiamy tam zapaloną latarkę, w prawym rogu stawiamy lustro i zabieramy figurę w kształcie koła
OdpowiedzUsuń- kluczykiem z ubrania otwieramy skrzynię i zabieramy wężyk
- zza beczki zabieramy kanister
- zgodnie z kartką z godzinami ustawiamy koła w sejfie na poddaszu jak wskazówki zegara, żółta 6:45, niebieska 9:30, różowa 12:15
SEJF NA PODDASZU
zabieramy żółtą figurę i wędkę
- 5 kolorowych figur wkładamy w panel na ścianie domu w ogrodzie, na suwakach ustawiamy znaki ze środka figur, wchodzimy do garażu
PANEL Z FIGURAMI W OGRODZIE
- w garażu zabieramy z szafy symbol narzędzi
OdpowiedzUsuń- na skrzynce obok czerwonej beczki stawiamy kanister, w beczkę wbijamy kołowrotek (nazwałam go wędką :) ) łączymy wężykiem i kręcimy korbą = kanister z paliwem
- piła na stole + lejek + kanister z paliwem = sprawna piła
- na tablicy korkowej kartka z tabelą z literami UZOTRAST, to podpowiedź do szafy. Dzielimy napis na pary liter UZ OT RA ST, cyfry znajdujące się na skrzyżowaniu tych liter w tabeli dają kod 8874
KOD DO SZAFY W GARAŻU
zabieramy koło do studni
- wkładamy koło do studni, piłą przecinamy deski i z wiadra zabieramy łom
- łomem zabieramy śrubokręt z okiennicy domu
- śrubokrętem odkręcamy kratkę w podłodze holu (koło kwiatka) = klucz do pokoju
...................
OdpowiedzUsuńSALON Z KUCHNIĄ
- z mebli kuchennych zabieramy garnek, klucz imbusowy, szpikulec
- aby odblokować nóż w stojaku w szafce przesuwamy płytki tak aby w otworach znalazły się litery = nóż
- w skrzynce pod zlewem korzystamy z mieszania kolorów:
zielony = żółty + niebieski
pomarańczowy = żółty + czerwony
SKRZYNKA Z KOLORAMI POD ZLEWEM
zabieramy żółtą pinezkę
- nóż + fotel = podpowiedź do szachów (3/3)
- w tablecie koło tv klikamy kółka aż we wszystkich kółkach będą kolory (początek strzałek niebieski, ostatni żółty), to podpowiedź do pudełka nad telewizorem, a to z kolei to podpowiedź do tarczy
TARCZA Z PINEZKAMI
zabieramy podpowiedź z flagami
- zgodnie z kartką ustawiamy flagi na półce koło telewizora
FLAGI KOŁO TV
zasilanie otworzyło drzwi do łazienki
- w łazience zabieramy: zza pękniętego lustra podpowiedź do szachów (2/3), z boku wanny przepychacz
OdpowiedzUsuń- przepychaczem wyciągamy rączkę z umywalki
- szpikulcem podważamy płytkę pod rolką papieru przy sedesie, widzimy podpowiedź do ręczników. Po ułożeniu ręczników odblokowuje się klapa sedesu i zabieramy nóż do cięcia szkła
RĘCZNIKI
- nożem do cięcia szkła przecinamy lewe lustro w łazience i zabieramy kawałek lustra
- kawałek lustra wkładamy do szuflad szafki pod umywalkami i wkładamy go do pudełka pod stolikiem pod obrazem z flamingami w pokoju. Powstał napis HXBE, który ustawiamy na wieku pudełka, zabieramy rączkę do spłuczki
- po włożeniu rączki do spłuczki spuszczamy wodę i zabieramy złoty kluczyk
OdpowiedzUsuń- kluczykiem otwieramy zegar przy obrazie z flamingami, to tył zegara z pokoju, zabieramy przycisk M do zegara i wkładamy leżącą zębatkę. Zębatki wprawią się w ruch
- w słoniu w regale koło sedesu przyglądamy się czarnym liniom, po ich obrysowaniu w myślach powstaną równania dające kod 26357
5-3, 2+4, 9-6, 7-2, 3+4
Po wpisaniu kodu zabieramy ze słonia ołówek
SŁOŃ
- ołówkiem piszemy w notesie koło magnetofonu w pokoju, widzimy zegar z godziną
- w pokoju do skrzynki pod stołem wkładamy gwiazdę = wajcha
- w garażu używamy wajchy w szybie wentylacyjnym, zabieramy podpowiedź do szachów (1/3)
- w pokoju korzystając z 3 podpowiedzi ustawiamy szachy i z szuflady pod spodem zabieramy soczewkę do lunety
SZACHY
- po włożeniu soczewki do lunety podpowiedź do planet w zegarze. Wkładamy przycisk M do zegara , na górze zegara ustawiamy planety zgodnie z podpowiedzią z lunety. Ustawiamy przyciskami godzinę 4:50:55
ZEGAR
zabieramy klucz
- kluczem otwieramy dolną szafkę zegara i zabieramy puzzel z flamingiem i błyskawicę
- błyskawicę wkładamy w garażu koło kraty, w panelu w kracie widzimy 4 symbole, każdy z nich "składamy z 2 części panelu z błyskawicą" , powstanie kod 6249
PANEL Z SYMBOLAMI W GARAŻU
- w nowym pomieszczeniu liczymy ilość czerwonych kostek z daną ilością oczek i powstaje kod 3864, zabieramy element do układanki na blacie obok
OdpowiedzUsuń- we wnęce (przy kracie) z kasą zabieramy szczotkę i nożyce
- szczotką czyścimy panel pod blatem (obok tablica z napisem Freons), ustawiamy liczby aby wynik działań był wartością na górze, znak działania wskazują strzałki:
10x12 =120
120+2= 122
2x1 + 48 = 50
PANEL WYCZYSZCZONY Z KURZU
z szafki zabieramy widły
- widłami wyjmujemy z worku z kompostem element do układanki na blacie obok
- wkładamy 2 brakujące elementy do układanki na stole, po ułożeniu wyświetlają się na ścianie kolorowe pary cyfr, to podpowiedź do ułożenia kabli, wg mnie jest błąd przy czerwonym bo gra reaguje na 5,3
KABLE
tabelka z cyframi na górze kabli to podpowiedź do zielonego panelu na ścianie, patrzymy na obrys zielonych linii obok cyfry
ZIELONY PANEL NA ŚCIANIE
zabieramy butlę i widzimy podpowiedź do pudełka pod plakatem Mars
PUDEŁKO POD PLAKATEM MARS
zabieramy srebrny klucz X
- idziemy na dach nad drabiną i oglądamy antenę, jej symbol to VP-516, wracamy do garażu i szukamy jej na tablicy z koordynatami, znajduje się na przecięciu, 45 i 26 .
OdpowiedzUsuńW pokoju pod telewizorem ustawiamy te współrzędne w dekoderze, klikając przyciskami z prawej strony
DEKODER POD TELEWIZOREM
antena się obróciła, idziemy do niej i zabieramy klucz francuski
- kluczem francuskim odkręcamy w łazience skrzynkę elektryczną, zabieramy kolorowe elementy i listewkę, montujemy rączkę na przycisku on
- nożycami przecinamy drut na uchwytach w szafce w pokoju, zabieramy hak, w układance obok dokładamy 3 kolorowe elementy, po ułożeniu zabieramy puder i lampę UV
UKŁADANKA W SZAFCE NA DRUT
- pudrem sypiemy na symbol wentylatora w lustrze, liczymy śmigła i kod 32546 wpisujemy w skrzynkę elektryczną, klikamy wajchę i zatrzymujemy wentylator za kratką w łazience
KOD DO SKRZYNKI ELEKTRYCZNEJ
zabieramy srebrny klucz Y
- Wracamy na poddasze, kluczem imbusowym otwieramy niebieską skrzynkę, zabieramy puzzel z flamingiem
- odsuwamy dywan, świecimy lamką UV, to podpowiedź do sejfu za obrazem szkieletu budynku nad szafką z magnetofonem w pokoju. Uzupełniamy brakujące linie i powstanie kod 5241
SEJF ZA OBRAZEM NAD SZAFKĄ Z MAGNETOFONEM
zapomniałam dopisać:
Usuń- łączymy listewkę z hakiem i wyciągamy z wanny srebrny klucz z
- zabieramy 2 elementy. Gwiazda to podpowiedź do skrzynki w regale obok (na dolnej półce obok wazy). "Składamy" kartkę i otrzymujemy : 2=c, 5=e, 7=t, 4=a, 0=u
OdpowiedzUsuńSKRZYNKA W REGALE POKOJU
zabieramy podpowiedź do kolorów i puzzel z flamingiem
- 4 puzzle z flamingami wkładamy w obraz w łazience, po ułożeniu kolorowe strzałki to podpowiedź do zaworów . Zabieramy też niebieskie pokrętło
POKRĘTŁA POD PRYSZNICEM
zabieramy bezpiecznik
- na poddaszu w otwartej kluczem imbusowym skrzynce wykorzystujemy podpowiedź do kolorów
NIEBIESKA SKRZYNKA Z KOLORAMI NA PODDASZU
- w pokoju otwieramy górną szafkę kuchenną z talerzami. Dzięki zasilaniu palą się lampki, wkładamy talerze w miejsca różowych lamp, zabieramy niebieski trójkąt
SZAFKA Z TALERZAMI
- trójkąt wkładamy do lodówki. Sprawdzamy w garażu na płycie pod blatem w 2 pomieszczeniu (lub w dzienniku) jaka temp. odpowiada CF2CIH, pokrętłami ustawiamy w lodówce temp. -857
LODÓWKA
- w kostkarkę lodówki wkładamy garnek, przesuwamy suwak i zabieramy garnek z lodem
- podłączamy butlę po kuchenką palnikową, na zegarach przy kuchence ustawiamy strzałki w kolorowych polach. Odkręcamy kurkiem ogień, stawiamy garnek z lodem i zabieramy wrzątek
Wrzątek wylewamy do zlewu, zdejmujemy syfon pod zlewem i zabieramy przycisk z symbolem funta
- Na poddaszu wkładamy 2 okrągłe elementy w panel nad skrzynią, kręcimy tak aby pokrył się zarys telewizora
- w pokoju idziemy do telewizora, wkładamy z tyłu bezpiecznik, włączamy przyciskiem telewizor. Pokrętłami na DOLE telewizora kręcimy dotąd aż wszystkie 5 kontrolek będzie zielone
Teraz pokrętłami z prawej strony telewizora ustawiamy 3 i 60 . Ne ekranie tv pojawił się wykres, to podpowiedź do kasy fiskalnej
TELEWIZOR
- Symbol funta wkładamy do kasy we wnęce w drugim pomieszczeniu garażu, wkładamy klucze X, Y, Z, przekręcamy dolną wajchę w dół,
wpisujemy wartości z wykresu w kolejności symboli na dolnej osi, pisząc najpierw symbol, potem liczbę, kręcimy wajchą
KASA FISKALNA
Z szuflady kasy zabieramy monetę
- w pokoju w regale z telewizorem odwracamy obrazek ze statkiem i monetą odkręcamy śrubę, zabieramy podpowiedź z kolorowymi otworami
OdpowiedzUsuńKartkę nakładamy na obraz z alfabetem na poddaszu, to podpowiedź do liter w pudełku z napisem ALPHABET na komodzie w holu
PUDEŁKO NA KOMODZIE Z NAPISEM ALPHABET
zabieramy podpowiedź do encyklopedii i znaczek z trójkątem
- znaczek z trójkątem wkładamy w drzwi między zegarem a regałem w pokoju. Oglądamy encyklopedie na półce i zapamiętujemy jakie liczby odpowiadają literom z kartki z pudełka w holu. Zgodnie ze strzałkami przestawiamy je i otrzymujemy kolejność:
14, 19, 16, 6, 8
Ustawiamy taką kolejność w drzwiach. Wchodzimy do sypialni
DRZWI MIĘDZY ZEGAREM A REGAŁEM W POKOJU
- w sypialni zabieramy dinozaura-korkociąg, zapałki spod poduszki. Zgodnie z plakatem ze zwierzętami dopasowujemy owoce do zwierząt w obrazku nad łóżkiem
OdpowiedzUsuńOBRAZEK ZE ZWIERZĘTAMI
zabieramy kartę z kielichem
- Karty układamy na stole tak aby kolorowe kropki na brzegach wzajemnie do siebie pasowały, zaczynamy od karty z kielichem, na mapie powyżej pojawiły się linie, to podpowiedź do kodu z prawej strony . W liniach pionowych i poziomych to odległość między liczbami na osiach. Przekątna to długość boku trójkąta o bokach 3 i 4. Zgodnie z prawem Pitagorasa to 5
PANEL Z LEWEJ STRONY KOMINKA
zabieramy kasetę magnetofonową
- po wysłuchaniu kasety w pierwszym pokoju mamy podpowiedź do nut na kominku (koło kaczki).
NUTY
- w panelu ze strzałkami po prawej stronie kominka, klikamy strzałki tak aby zużyć wszystkie przyciski, ilość strzałek to ilość pól o jakie przeskakujemy. Zaczynamy od pojedynczej strzałki w górę w 3 kolumnie. Zabieramy szczotkę do komina
STRZAŁKI
- W stojaku z pendrivami są liczby rzymskie, podpowiedzią do kodu są napisy na stoliku, ponieważ moVe = 5 więc w każdym ze słów szukamy liczby rzymskiej, otrzymujemy kod IV, IX, VI, I
zabieramy pendrive
STOJAK Z RZYMSKIMI CYFRAMI
- pendrive podłączamy do drukarki zdjęć na półce nad łóżkiem, zabieramy zdjęcie masek. Oczy masek to podpowiedź do panelu z prawej strony drzwi
PANEL Z KOLOROWYMI OCZAMI
- podpowiedź do skrzynki pod łóżkiem z lewej strony to mapa, szukamy symboli ze skrzynki i patrzymy jakie mają współrzędne
SKRZYNKA POD ŁÓŻKIEM
zabieramy oliwiarkę
- na poddaszu korkociągiem-dinozaurem wyjmujemy korek z beczki, zabieramy łańcuch. Łączymy łańcuch ze szczotką i czyścimy szyb komina na strychu
OdpowiedzUsuń- wracamy do sypialni, lejemy olej z oliwiarki do kominka i zapalamy zapałkami ogień. Wkładamy symbol z narzędziami do ognia i zabieramy narzędzia.
Narzędzia wkładamy na poddaszu w maskę nad szybem. Widzimy kolejną podpowiedź do kolorów
- oglądamy górę zielonej szafy w sypialni
Wszystkie 4 znalezione podpowiedzi do kolorów to wskazówki do ułożenia kolorów w panelu przy biurku w sypialni. Narożniki wskazują miejsce położenia danego kwadratu
PANEL Z KOLORAMI NA BIURKU
światełka które zapaliły się na biurku to podpowiedź do kolorów w szufladzie biurka
KOLORY W SZUFLADZIE BIURKA
Na biurku pojawił się notes z napisem OBJECT 08254
- po rozmowie telefonicznej i filmiku wchodzimy da sekretnego pomieszczenia za szafą
- w otwartej brązowej szafce znajdujemy litery. Wkładamy je do szafki z imionami, powstało imię EVAN. Na ścianie przy szybie kominowym widzimy kartkę z literami i cyframi, to podpowiedź do szafki. Literom Evan odpowiada kod 9157
SZAFKA EVAN
zabieramy piłę i widzimy kartkę z napisem GLOW
W panelu nad czerwoną skrzynką przy drzwiach w górnym okienku wpisujemy GLOW i wciskamy przycisk. Zapalił się reflektor nad drabiną.
- odsuwamy cegłę z szybu kominowego i zabieramy siekierę . Siekierą uderzamy w oświetlone nad drabiną miejsce i zabieramy kluczyk. Do panelu z zasilaniem potrzebna podpowiedź
- kluczykiem otwieramy czerwoną skrzynkę, zabieramy spray, psikamy nim na pustą kartkę na tablicy korkowej. Symbol w górnym rogu wskazuje, że to podpowiedź do środkowego okienka w panelu nad czerwoną skrzynką, kolejność liczb od 1 do 4, na koniec wciskamy przycisk ON
ŚRODKOWE OKIENKO W PANELU NAD CZERWONĄ SKRZYNKĄ
W panelu za rozwaloną ścianą pojawiły się kolory. Znajdujemy w pomieszczeniu 4 podpowiedzi do kolorowych kół. Odpowiednio do symbolu w panelu wykonujemy działania na parach liczb
PANEL W ROZWALONEJ ŚCIANIE
w szybie kominowym zapaliło się światło. Zabieramy z niego młotek i deski
- Wracamy do 2 pomieszczenia w garażu, naprawiamy drabinę i ze strychu zabieramy
- wracamy do ukrytego za szafą pokoju i wkładamy kolorowy walec do imadła, tniemy go piłą i zabieramy kolorowe koło
- odsuwamy kratkę wentylacyjną przy podnośniku, widzimy cyfry z łazienki, nakładamy na nie kolorowy koło. Kolorowe cyfry to podpowiedź do dolnego okienka panelu nad czerwoną skrzynką, przesuwamy wajchę , działa podnośnik
DOLNE OKIENKO W PANELU NAD CZERWONĄ SKRZYNKĄ
Strzałką panelu podnosimy ciężar i zabieramy kartkę. Podnosimy klapę i schodzimy w dół. Zabieramy żółty przycisk ze strzałką, montujemy go w windzie na posiłki i zabieramy klucz
Wbrew ostrzeżeniu na kartce wychodzimy drzwiami w piwnicy.
KONIEC !!!!
OdpowiedzUsuń